EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Identyfikacja kierunków wsparcia w ramach FE SL 2021-2027 na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego

Celem badania było zaprogramowanie wsparcia na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego (trzeciego sektora), a także działań na rzecz określonych grup docelowych, które zostaną powierzone do realizacji partnerom społecznym i organizacjom pozarządowym, z uwagi na ich doświadczenie i potencjał społeczny.

Badanie ewaluacyjne ex-post projektu „e-Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” finansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Przedmiotem badania było wykonanie ewaluacji ex-post Projektu „e–Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” (dalej: „Projekt”) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie 3.3. Ocenie poddany zostanie Projekt w zakresie realizacji celu, który miał osiągnąć oraz efektów Projektu. Wnioski i rekomendacje uzupełnione o analizę trendów w obszarze cyfryzacji będą wyznaczały kierunek kolejnych planowanych interwencji w tym obszarze.
 

Ewaluacja ex-post instrumentów szkoleniowo-doradczych działania 2.2 i 2.21 PO WER skierowanych do kadr przedsiębiorstw

Celem ewaluacji było dokonanie podsumowującej oceny przebiegu i efektów projektów realizowanych w ramach Działania 2.2 i 2.21, identyfikacja czynników mających wpływ na ich sukces lub niepowodzenie oraz wypracowanie rekomendacji dotyczących pożądanych form i kierunków podobnych interwencji realizowanych w przyszłości.

Ewaluacja ex post działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych w ramach RPO WSL na lata 2014-2020

Cele badania:
1) Ocena zrealizowanych działań informacyjnych i promocyjnych w ramach systemu komunikacji RPO WSL.
2) Ocena możliwości osiągnięcia celów Strategii komunikacji RPO WSL na lata 2014-2020.
3) Wskazanie rozwiązań w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych możliwych do realizacji w perspektywie 2021-2027. 
 
 

Strony

Analiza zapotrzebowania gospodarki na absolwentów kierunków kluczowych w kontekście realizacji strategii EUROPA 2020

Celem badania było wyłonienie kierunków/specjalności bezpośrednio powiązanych z budową gospodarki opartej na wiedzy i innowacji (rozwój inteligentny) oraz kierunków/specjalności bezpośrednio powiązanych z efektywnością energetyczną gospodarki (rozwój zrównoważony). Wybrane kierunki zostały objęte wsparciem w ramach Działania 4.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Zamawiający: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Nowogrodzka 47a, 00-695 Warszawa

Głównymi odbiorcami badania były: Instytucja Pośrednicząca dla IV Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Instytucja Zarządzająca PO KL – Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Biorąc pod uwagę tematykę badania przewidywano również wykorzystanie jego wyników przez kadrę zarządzającą uczelni wyższych.

W toku realizacji badania uzyskano odpowiedzi na następujące pytania badawcze:

  • Jakiego rodzaju umiejętności i kwalifikacje zawodowe będą kluczowe dla realizacji celów  strategii Europa 2020?
  • Które branże są kluczowe dla realizacji celów strategii Europa 2020?
  • Które kierunki (z istniejących lub nowych) w największym stopniu przyczynią się do rozwoju umiejętności kluczowych dla realizacji celów strategii Europa 2020?
  • W jakim stopniu aktualna oferta dydaktyczna uczelni odpowiada na wyzwania Strategii Europa 2020?
  • Jakie są oczekiwania pracodawców odnośnie umiejętności i kwalifikacji absolwentów szkół wyższych (w zidentyfikowanych branżach kluczowych)?
  • Jaka będzie luka pomiędzy zapotrzebowaniem ze strony przedsiębiorstw, a podażą ze strony uczelni na absolwentów kierunków kluczowych dla realizacji strategii Europa 2020 w perspektywie 5 i 10 letniej?

Podejście badawcze:

W ramach badania przewidziano zastosowanie poniższego katalogu metod ilościowych i jakościowych: analiza danych statystycznych i opracowań naukowo-badawczych dotyczących oferty edukacyjnej i rynku pracy w obszarach GOW i zrównoważonego rozwoju, telefoniczne wywiady pogłębione (TDI) z przedstawicielami instytucji rynku pracy i instytucjami otoczenia biznesu, badanie internetowe CAWI z przedstawicielami wydziałów zidentyfikowanych jako kluczowe dla rozwoju kwalifikacji i kompetencji GOW i zrównoważonego rozwoju w wytypowanych branżach, Evaluation Blog Technique, macierz zależności i macierz logiczna, IDI z przedstawicielami Narodowego Centrum Badań i Rozwoju i przedstawicielami MNiSW.

Raport końcowy z badania dostępny jest pod adresem:
http://www.ncbir.pl/fundusze-europejskie/program-operacyjny-kapital-ludz...

Termin realizacji:
01.02.2012 – 20.06.2012 r.
Budżet:
59 286,00 PLN

Zamawiający: 
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Zakres Terytorialny: 
Ogólnopolski
Rok realizacji: 
2012
Tematyka badania: 
Szkolnictwo wyższe
Typ usługi: 
Analiza sektorowa/branżowa
Wstecz